vineri, 11 aprilie 2008

Mertan sau bemveu?

1. Am fost invitat să încerc senzaţiile de confort şi siguranţă pe care le dau limuzinele-amiral Mercedes S600 blindate, maşini care au transportat delegaţiile de demnitari participanţi la summit-ul NATO. O astfel de maşină nu poate fi condusă de oricine. Trebuie un oarecare training, avînd în vedere că distanţele de frînare sînt altele (maşina are 4 tone!). Au condus, drept urmare, şoferii de la SPP, aceiaşi care au mers cu delegaţiile. Blindajul de ultimă generaţie este cel mai rezistent de pe piaţă, limuzina fiind printre primele care beneficiază de geamuri electrice (geamul e gros de vreo trei degete de miner). Înăuntru - lux, calm şi voluptate. Scaune încălzite şi ventilate, ajustabile în zeci de poziţii, televizoare în tetiere, masaj, saună, spa. Tot ce vrei.



S-a mers în coloană oficială, anunţată la MAI, cu girofar în faţă şi în spate. 7 şalupe negre în care nu ştiai că sînt ziarişti sau demnitari. Întrebare către sepepist: "N-a fost, domne, cam strictă paza culoarului unic?" "Nicidecum. Uite-te la şoferii din trafic". Într-adevăr, un logan roşu (pe motorină) strivea acceleraţia şi, graţie cuplului motor fenomenal, ţîşnea şi se intercala în coloană, un Volvo (am maşină, bă!) forja, depăşea prin dreapta, şi se băga şi el, un nene cu un passat 2.0 tdi (patron la termopane?) făcea la stînga de pe prima bandă, tăind coloana pe la mijloc, iar un ford impetuos croşeta benzile într-un balet nesemnalizat. Nimeni nu păţea nimic, deşi indivizii se jucau cu focul.

2. BMW prin BMW Group Romania au făcut un workshop la Braşov, în care au arătat mici invenţii tehnologice care fac mari economii de carburant. Pneuri care permit continuarea călătoriei în caz de explozie (nu mai e nevoie de roată de rezervă => kg în minus), oprirea automată a motorului la stop şi repornirea instantanee la atingerea acceleraţiei, motoare mai puternice şi mai economice, etc.

Cel mai spectaculos sistem este Night Vision, care, prin infraroşu, "vede" căldura unor eventuale animale, pietoni, etc de pe carosabil. Sistemul se poate folosi cu succes şi in campingul de corturi din Vama Veche, unde se pot urmări, în lipsă de Spice Platinum sau alte canale adult, prin fîşul foii de cort, mişcările copulatorii ale rezidenţilor (hint dat de hîtrul trainer german).

Am remarcat cu încîntare bmw 135i, un coupe-rachetă (306 cai!) care miroase de departe a M.

Am executat jaloane şi frînări de urgenţă pe diverse variante de motorizare de la seria 1, 3, 5, activităţi îndeobşte plăcute şi eliberatoare de adrenalină.



P.S. Îmi cer scuze lui Marius Smădu, că nu m-am putut abţine şi iar am scris de maşini, deşi îi promisesem că nu mai fac.

Un comentariu:

Anna spunea...

BMW :D