Jean-Claude Guillebaud este un cunoscut scriitor şi jurnalist francez, care, pe lîngă cărţi şi eseuri diverse, scrie şi o rubrică pe subiecte media, iuliancomănesciană, în suplimentul tv al revistei Le Nouvel Observateur. Articolul din ultimul număr conţine concluzille triste ale unui zapping transeuropean pe posturile private de televiziune.
Citez cîteva expresii sugestive: "prostie vulgară", "imperiul cretinilor", "paiete de doi bani", "prevalenţa vulgarităţii mintale". Televiziunile private din ţările comunitare? "un iarmaroc ţipător şi compulsiv unde prevalează paietele de doi bani, jocurile infantile, surîsurile publicitare, confesiunile lamentabile şi sînii siliconaţi."
Nu mă abţin şi mai traduc un pasaj în legătură cu prezentatorii de emisiuni tv:
"Peste tot, aceeaşi demagogie declamatorie, acelaşi zîmbet calibrat şi aceeaşi folosire a unui suspans de şmecheraş cu scopul obsesiv de a-l ţine cu orice preţ în faţa ecranului pe telespectator. Ai zice că sînt veniţi toţi dintr-un laborator biotehnologic sau dintr-o fabrică de clone. Toţi afişează freze standard şi o gentileţe carnasieră."
Concluzia e tăioasă: televiziune+profit = imperiu al cretinilor
Desigur, Guillebaud e mai mult un scriitor decît un analist media, însă nu-mi pot reprima zîmbetul aprobator.
miercuri, 30 aprilie 2008
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Un comentariu:
Fah, nu te-ai skimbat, tot snoaba esti...
Trimiteți un comentariu