În martie 2008, revista GQ a apărut pentru prima oară în varianta franceză. Conde Nast (grup care mai are în portofoliul de brand Vogue şi Glamour în Franţa) a investit 10 milioane de euro în lansare şi are ca target de circulaţie 70.000 exemplare, cifră situată undeva pe la mijlocul circulaţiei revistelor "trash" şi a celor de nişă. Primul număr s-a vîndut promoţional cu 1 euro, iar următoarele vor costa vreo 4. De ce abia acum? "Pentru că piaţa revistelor masculine din Franţa nu era matură", explică Xavier Romatet (CEO Conde Nast), lăsîndu-ne mască.
Ca replică la ofensiva GQ, revista generalistă masculină L'Optimum (editions Jalou) s-a rebrandat vîrtos, investind în relansare 2 milioane de euro şi a fandat, reducîndu-şi preţul de la 3.95 la 1 euro. Ei speră ca de la 44.000 cît vînd acum, să crească la 300.000 în 2008.
Iată o piaţă serioasă, în care bobîrnacele au valoare de croşeu, iar lansările şi relansările sînt seismice.
NB: GQ îşi va lansa şi ediţia romana în toamna acestui an, apariţie aşteptată cu interes de toţi publisherii de masculin de la noi. Vom vedea cît de seismică va fi.
Ce vroiam să spun este că mi-a plăcut teaserul campaniei tv al GQ (pronunţat "djikiou", vorba francezilor):
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Un comentariu:
uite spotu intreg
http://www.boardsmag.com/screeningroom/commercials/5592/?m_id=5618;startat=30
comme ci, comme ca
Trimiteți un comentariu