miercuri, 12 septembrie 2007

Milano, coiffura rezistă

easyJet a intrat luni pe piaţa de low cost din Romania, ocazie cu care am fost invitat să merg la Milano cu primul lor zbor. În aeroplan au fost în jur de 20 de jurnalişti, toţi cu pungile de 1 leu pline de bancnote de 500 de euro, pregătiţi să lase Corso Vittorio Emmanuelle ca pe un ogor lăcustele. N-a fost vreme, vai, iar reducerile abia se încheiaseră. Ne-am întors a doua zi. Conferinţa de presă de pe aeroportul din Bergamo a fost precedată de un funambulesc şi inutil tur al aeroportului, ocazie cu care am trecut de filtrele de securitate de cîteva ori, făcînd (mărunţel) inventarul amănunţit al înjurăturilor de stadion din limbile surori română şi italiană.

Toată lumea a fost de acord că în recepţia hotelului limitrof aeroportului miroase a bălegar, lucru inedit şi frizînd rusticul, avînd în vedere şi poziţia sa eminamente rurală. Piscina era foarte mare şi curată, în schimb.

Distanţa mare dintre Bergamo şi Milano a făcut ca programul liber ales să nu depăşească 4-5 ore, timp în care:

- am mîncat o îngheţată sărbătorească (recomandarea vînzătoarei românce cu ochii de un albastru iiiiinfinit (de clar) a fost lămîie, fistic şi pepene galben).

- am salutat iniţiativa revistelor Elle şi Marie Claire de a da bani pentru restaurarea Domului (la schimb cu un gigantic mesh):



- mi-am uitat ochelarii de soare într-o cabină de probă, pentru a-i recupera mai tîrziu, nesperat

- am mîncat un rizotto divin cu ciuperci porcini şi şofran

- idem fussili cu calamar şi ierburi

- am cunoscut pe Peter Voets, marketing manager al easyJet pe Europa de Est, un cetăţean al lumii (născut în Belgia, crescut în Franţa şi Elveţia, lucrat şi stat cu anii în Argentina, Anglia şi China), care a mărturisit că, din fascinaţie pentru brandul PLAYBOY, şi-a cumpărat o pereche de pantofi PLAYBOY din China, deşi ştia că sînt replici.

- am admirat degajarea milanezilor, savoir vivre-ul lor şi felul natural, aproape elegant, în care bărbaţii îmbrăcaţi impecabil poartă pe braţ casca scuterului.

A fost pe fugă, dar mi-a tihnit.

Niciun comentariu: