miercuri, 28 noiembrie 2007

Şi jaguarii se împuşcă, nu-i aşa?

Ieri, la Zoo Băneasa, un jaguar, sătul de celula prea mică, a încercat să evadeze. A reuşit să rupă (!?) grilajul care îl despărţea de zona gri (cea baleiată de reflectoare, în filmele cu evadări) după care s-a împotmolit la ultimul gard dinaintea libertăţii. După ce s-a încercat fără succes tranchilizarea sa (de ce fără succes????), el a fost împuşcat de îngrijitorii grădinii zoologice. Iată că lucrurile de la un zoo real nu sînt nici pe departe asemănătoare cu ce am văzut în Madagascar (vezi şi moartea tragică a elefantului de la acelaşi zoo!).

Conluzii:
1. Îi refut pe îngrijitorii care au făcut asta. Se pare că o anchetă e, totuşi, în curs.
2. Am impresia, cumva, că jaguarul s-a sinucis. La zoo Băneasa n-am fost, dar animalele din grădina zoologică din Dumbrava Sibiului au aproape toate priviri sinucigaşe.
3. Ar trebui să fie un semnal şi pentru marca omonimă de maşini de lux, chiar dacă pare patetic.

2 comentarii:

Raluk spunea...

Salutare Cataline, uite ca am gasit, pe blogul tau, un subiect pe care pot sa imi spun o parere. Ma cert este ca jaguarul nu a fost impuscat, ci doar sugrumat nitel. In rest sunt cam de acord (exceptand refutarea) cu tot ce ai scris tu. Eu una am refuzat sa ma duc la Zoo Baneasa pana ieri cand am facut un reportaj acolo. Ingrijitorii arata ca muncitorii de la Rebu, si cred ca nu sunt departe de ei, habar nu au sa ingrijeasca un animal, cred ca se pricep doar la dat cu matura si din cate am vazut nici aia prea bine. Directoarea e de pe alta planeta, intai ne-a zis ca jaguarul a urinat de mai multe ori in acelasi loc si de asta s-a rupt gardul, apoi a spus ca e posibil ca ingijitorii sa nu fi verificat cum trebuie gardul. Gradina e mizerabila, animalele stau in niste spatii de cel putin doua ori mai mici decat ar trebui si mai sunt si tratate ca dracu. Eu una nu am vazut "veterinarul gradinii zoologice", de unde am constatat ca e un veterinar oarecare cel care l-a tranchilizat pe jaguar, poate si de aceea i-a bagat tranchilizante ca la un cal. Asa ca il inteleg perfect pe jaguar, de altfel nascut si crescut in captivitate, ca a vrut sa evadeze, chiar daca habar nu avea ce il astepta dupa gard...

Catalin Mihaila spunea...

Asta cu urinatul e foarte tare si ii adauga bile albe jaguarului care a ales sa nu sape cu lingura un tunel ci sa urineze cu fidelitate in acelasi loc intru corodarea grilajului.
Inteleg ca, totusi, la Zoo Baneasa sint conditii corecte raportat la ce se intimpla la celelalte gradini zoologice din tara... Daca ai inima slaba, nu te duce la Sibiu!